Mobil och flicka på vift - olika vift...


Innehållsförteckning

1. Regn & shopping
2. Snack om pizza
3. Lingvallen (Ängelholm)
4. Glider
5. Jag borttappad (ring polisen!)
6. Dagens iTune
7. Sammanfattning och så lite om han med stort H



1. Regn, regn, regn. Blev shoppingdag istället för bad i havet. Investerade i ett schysst halsband och en (något oversize) roströd tröja i Hunnebostrand. Oversize är trevligt; kunna shoppa på killavdelningen = mer att välja på. Tog fillfället i akt och plockade åt mig ett ribbat linne och en långärmad tröja från The Stray Boys i de minsta storlekarna så blev det lagom oversize.

2. Idag åt jag den godaste pizzan jag någonsin ätit. (Okej; i Ängelholm åt vi på
Pizza King som vunnit NM i pizzabakning - men Sorrento på restaurangen med samma namn slår allt.) Färska kräftstjärtar, mango chutney, vit specialsås, banan, paprika...

3. Fin vecka i Ängelholm med Basläger Träning och Ung Kaxig Framåt för Svenska Gymnastikförbundet. Kalasfolk. Kan inte tänka mig att jag inte känt dem alltid... Tänjde mina gränser i torsdags; körde dubbelvolt och skalade två räkor.

4. Stod på perrongen i lördags eftermiddag, tre-fyra minuter innan tåget ska gå till Smögen - och kommer på att; nej, jag åker på fest hos trampolingänget utanför Stockholm istället. Lååång bilresa, umgås, har det bra, sover en timma och så dags att kliva iväg till sju-tåget...

(Vissa truppgymnaster från Bromma ska få en blandskiva med musik som faktiskt går att lyssna på....)

5. Martin ringer min syster och berättar att jag sumpat bort min telefon... Hon missförstår och tror han säger att jag supit bort mig, att ingen vet var jag är och att bara telefonen är kvar. Mormor tycker prompt att de ska ringa polisen... Mamma ringer Martin och frågar var jag är någonstans men han har ingen aning eftersom han sovit. Får tag på numret till Jonas som till en början svarar att han inte heller vet var jag är men på frågan var han såg mig senast svarar korrekt "på tåget till Smögen". Vilket rabalder...

6. Dagens iTune: Hands down - Dashboard Confessional

My hopes are so high that your kiss might kill me; so won't you kill me - so I die happy? And you stood at your door with your hands on my waist and you kissed me like you meant it, and I know that you meant it. Hands down this is the best day I can ever remember.



7. Jag har ingen telefon och inskjutet under dagens iTune kan man ana att jag tänker på det finaste som går i ett par skor. P.s. Jag vill gå hem med dig... D.s.

Kommentarer
Postat av: Malin

Nu sitter jag och nervös-äter-upp typ allt mitt godis inför resa. Har jag packat ner allt? Glömt nåt? Hu, packa är läskigt när man är stressad. Snart drar vi och fan vad grymt vi ska ha det! :D Puss puss

Postat av: Nörd

Hur läser man dagens iTune

2006-08-22 @ 21:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback