Kårleg = långklänning på och trerätters för 120 kronor


Snerikes nation, here I come! Ska försöka skriva in mig på Universitetet imorgon, så jag kan följa med Louise till kåren på onsdag och skriva in mig. Vi har duktigt läst på hur man beter sig och jag föll givetvis för gasque (bal/finsittning). Har lärt mig att man skålar genom att först nicka till sin kavaljer, sedan till sin bordsgranne och slutligen med personen mittemot - drick - upprepa nickningsproceduren. Middagen avslutas med att alla gäster ställer sig på sin stol och skålar, och ingen får gå ner förens inspektorn sagt till. Och bäst av allt. Som minst uppklädd ska man ha cocktailklänning på sig och sedan blir det bara mer och mer likt bal. Känns som det kommer bli en bra höst.

Kommentarer
Postat av: mamma

Lite märklig anledning till att börja på universitetet?!?

2007-08-08 @ 20:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback