Stockholm i mitt hjärta...


Jag & Lisa tillbringade helgen i Stockholm, närmare bestämt hemma hos Sara i Järla Sjö. Påbörjade lördagen med lååång shoppingtur. (Jag tror vi var inne på Urban Outfitters i över en timma och det var bara början...) På kvällen vankades det restaurangbesök, La Cucaracha på söder gästades - och vilka tapas! Vidare till Babylon, där Saras arbetskamrater spelade. Kvällen avslutades på Kvarnen, som fömodligen är Stockholms största köttmarknad. Tydligen är man garanterad att få ligga om man går dit, det är världens underdrift... Man fick titta ner i marken när man tog sig framåt; tittade man på någon - eller ännu värre; fick ögonkontakt - blev man uppäten direkt. Helsjukt ställe, jag har aldrig varit med om liknande. Vi gömde oss i ett hörn nära DJ-båset, där en kille som går under namnet Snygg-Petter spelade. Snygg-Petter var grym på att spela plattor och gick igång på Moneybrother, bra kille! Idag har vi ätit lunch med Lisas bror och jag har fikat med Jonas. Jonas som bor i Stockholm men som tydligen inte varit där på hela sommaren hade ett tågbyte på en timma i Stockholm idag. Weird sammanträffande. Men bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback