Vid världens ände


Johnny Depp, Orlando Bloom och Keira Knightley band fast mig i en stol i 2 timmar och 48 minuter. Trollband mig i en biostol, vill säga. Ett riktigt actionäventyr som så gott som aldrig slog ner på tempot.  Och visst tyckte jag om den! Hade önskat mer manus och några färre tårar men får helt klart väl godkänt av mig, det är en snygg film med maffig inledning. Förstår dock inte riktigt hela idén med att blåsa upp handlingen kring havsgudinnan? Och sjörövarna från Singapore? I alla fall kul att Richards från Rolling Stones dök upp som Jack Sparrows pappa, eftersom Depp byggt rollen efter Richards. Men var det bara jag som missade Mick Jagger som sjösjuk sjöstjärna? Visserligen är jag förälskad i Pirates of the Carribean-filmerna men jag tror det får vara nog nu, om det inte ska floppa? Enligt mig finns det bara en anledning som är okej för att göra fyra men jag tror jag blir slagen om någon som inte sett filmen läser mitt argument - så se filmen, så förstår man vad jag menar. Har dock hört att Orlando Bloom inte gör fler filmer nu och då tycker jag minsann det får vara stopp. Jag vill minsann inte se några fler kyssar mellan Elisabeth och Jack. Som han själv säger: En gång räcker.

image169

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback