Året som gick

Januari

Jag lovar mig själv att skaffa körkort och träna regelbundet... (Jag gjorde inget av det.) Jag klipper lugg och blir därmed Luggen. Jag och Lisa lagar god men knasig mat (eftersom vi fortfarande bodde tillsammans då). Och hänger på Bullitt.



Februari

Jag skaffar en bästis! Och en überbra granne! Och är det inte Bullitt eller We love house är det Birger... Och månadens mest sagda mening är: "Men vi skulle ju ligga med varandra!"

  
Mars

Jag och Lisa går en massa på bio! Och jag blir kär! I ett par jeans! Corvette från G-Star. Och vi fortsätter festa...



April

Jag hänger massor med Jessica från jobbet och äter fantastiska pizzor från Tavernan. Började äta vegetarisk sushi eftersom jag kommer på att jag egentligen inte tycker fisken är särskilt god... Och flyttar (inte alltför lycklig) från Lisa och lägenheten i Kvarngärdet. Och sökte Modevetenskap på Stockholms Universitet. (Slog mig nu att jag aldrig fick något besked om jag kom in?)



Maj

Mycket Norrköping! Personalfest och vi kör på temat The winner takes it ÅL! Flyttar provisoriskt till Norrköping för praktik på Stadiums huvudkontor. Jobbar mest och powerwalkar med Micke, min Norrköpings-bästis. Juniorgrabbarna inklusive min Tim hoppar hem ett brons på EM och hemma sitter jag och snyftar stolt.



Juni

SM i trampolin & trupp; sista tävlingen med Örebro FK och Micke hoppar hem guld! Jag gråter hejdlöst för att vår fina saga är slut och sex års slit, gråt och skratt i träningshallen upphör. Vi börjar jobba med Sports Camp, så jag hänger med Larsson och Kicki mest hela tiden. Och åker till Uppsala för att hälsa på Sofie och gå på fest med skolan. Jag vinner bästa kvinnliga biroll men Uppsala dömer mig som årets rikspucko... OCH FÅR JOBB! Heltidsjobb!




Juli

Jag jobbar nästan konstant men ser till att utnyttja Norrköping som sommarstad. Badar i havet, åker Jetski, äter glass, dricker vin på Trädgården, hänger med mina favvosar girafferna på Kolmården, läser Dagens Nyheter på favvofiket Bagarstugan, äter våfflor i Rhododendrondalen. Jag och Kicki gör en trevlig roadtrip till Uppsala via Stockholm, passar bra eftersom jag har hemlängtan och vill hem till min bästis och ha en vanlig vardag igen! (Kicki är en utmärkt bilförare...såhär parkerar hon intill trottoarkanten...) Får fem dagars ledighet och börjar nya jobbet!




Augusti

Jag styr upp Rebecca som bästis, umgås 24 h om dygnet eftersom hon lär mig sitt jobb som nu är mitt jobb och dessutom låter mig bo hemma hos henne. Vi inleder vår tradition, Birger varje lördag!



September

Jag får flytta in i min trea på stan! Och fyller 22 och har kalas! Och jag hänger mest med Sofie hela tiden och går till Birger med Rebecca på lördagar...



Oktober

Jag tar examen och är nu utbildad projektledare! (Som kan ägna sig åt jobbet 100% istället för att plugga slut på sig på kvällarna...) Hänger på söder med Lisa. Börjar känna mig varm i kläderna på jobbet.

 

November

Jobbet och hemmet blir bombhotat. Jag hänger lite mer hemma i Örebro för att få träffa nära och kära! Just det...och här någonstans...eller lite innan..permanentar jag då alltså håret.

December

Månaden som försvann! Julhandel, mycket umgänge, grym spelning i Stockholm. Fantastiskt jul och nyår, gissa varför?
 


Så, vad händer 2009? Det får tiden utvisa. Jag har inte avlagt något nyårslöfte men ska bli duktigare på att träna regelbundet ändå. Jag sover inte hemma alla nätter och trivs bra med det. Är faktiskt mest nöjd hela tiden, med umgänge, kompisar,  lägenhet och jobb. Så skål för 2008 och 2009!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback