Citerad

Tim Lunding, VM-silvermedaljör

Välkänd och uppskattad i trupp-, trampolin och DMT-kretsar men ännu lite okänd för oss andra. Tim Lunding, VM-silvermedaljören från St Petersburg, är en person som alla öser lovord över - inte bara för hans gymnastiska talanger!

2009-11-16
  


- En supergo' kille, alltid lugn och behaglig , säger idrottskonsulenten Therese Nordfors, som nyss kommit hem från VM-tävlingarna.


Trampolintekniska kommitténs nya ordförande, Louise Nordenberg, säger: - Jag blev alldeles nostalgisk och jätteglad. Jag har själv tränat Tim när han var truppgymnast i Örebro FK, och jag ska säga genast att Tim har utvecklat mig som tränare. När han var ungefär 13 år kom han och hans kompis Mikael Ström direkt in i vår tävlingsgrupp. De hade superkoll och vi tränare fick utbilda oss för att hänga med.... Tims vilja och drivkraft att utvecklas var otrolig. Han kom till våra träningar och hade  hängt på YouTube för att kolla in vad världsmästarna från Kina och Japan gjorde och så sa han: 'det där vill jag också göra'! Det var bara att lära sig!


Kommentarer
Postat av: Julia

jo det har hon, jobbar med oss i jönköping nu :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback