Den andra sidan

Jag vet hur det är. Med tågförseningar. Jag vet hur kall, arg, frustrerad och stressad man kan bli. Och vem går det ut över? Jo, oftast över personalen. Jag försöker att inte bli arg på närmsta personal, jag vet själv hur det är att arbeta i serviceyrke - och det är absolut inte tågvärdens fel att tåget är inställt eller försenat.

Men förutom all skäll de här stackars människorna lär få utstå dagligen från frustrerade passagerare; det finns en annan sida också... En resenär blir försenad 10 h en gång. Tågpersonalen kan bli försenade 10 h varje dag. Och de har säkerligen också barn att hämta på dagis, en familj som väntar hemma och behov av att vara lediga.

Trots det kan de också fastna i Hallsberg. Varje dag. Så skäll inte på tågpersonalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback